Hogyan lettem zsidó hazaáruló? - FankaDeli nyílt levele
Kedves Olvasó!
Sokféle címet lehetne adni a következő "nyílt
levélnek" ami tulajdonképpen egy cikket takar. Lehetne az is a címe,
hogy "Könnyen jött, könnyen megy", vagy "A belső ellenség", illetve még
számos szerintem frappáns címet lehetne találni. De talán nem érdemes a
címválasztásnál leragadni, hiszen ez most ebben az esetben amúgy is a
kuruc.info szerkesztőjének dolga lesz. A cikk két részből áll. Aki csak a
rövid, tömör helyzetképet szeretné magáévá tenni, az elég, ha elolvassa
az első részt. A második részben néhány szemelvényt szeretnék
megosztani a jelenlegi gondolataimból.
1. rész
16 éves koromban volt az első fellépésem
Salgótarjánban egy "utcabálon". Képzelheti az olvasó, hogy a
"zenészember" szebb reményekkel fordul a "szakma" felé, de az ott nekem
mégis a világ közepe volt. Aztán 11 év alatt mindenféle éjszakai
lebujokon és diszkókon át vezetett az út, keresztül fesztiválokon,
klubokon, egészen a tegnap előtti napig (a levél augusztus 5-án kelt – a
szerk.). 11 év után először megkaptam az első söröskorsót a nyakamba
(ami műanyagból volt) a Magyar Sziget nagyszínpadán állva, miközben pár
tucat ember skandálta, hogy "hazaáruló", "zsidó", "takarodj", és még
néhány hasonló frázist. Nyilvánvalóan véletlenek nincsenek, és ennek oka
van, hogy "idáig" jutottunk. Azért úgy írom, hogy jutottunk, mert ez a
történet, ha tetszik, ha nem, nem csak rólam szól. Ez a történet talán a
kis makettje annak, ami a népemmel nagyobb léptékben is történik. A
kuruc.info szerkesztői a korábban világszinten példátlan
"holocaust-vita" után, remélem, hogy "segítenek" és levezénylik a
"nemzeti oldal", talán egyik (hangsúlyozom csak egyik...) legérdekesebb
történetét, avagy hogyan is lett FankaDeliből hazaáruló zsidó.
Ez a felhívás szól a Szent Korona Rádió
szerkesztőinek, a 64 Vármegye Ifjúsági Mozgalom tagjainak, nemzeti
radikálisoknak és mindenkinek, aki a következőkben tárgyalt ügyben
érintettnek érzi magát!
A Szent Korona Rádió weboldalon a tegnapi nap folyamán a következő írás jelent meg a főoldalon jelenleg is olvasható cikkben:
"Fankadeli koncertje kis híján nagy botrányba
fulladt, mert a nemzeti érzelmű emberek nem tudták neki megbocsátani
meggondolatlan és hazaáruló megjegyzéseit. Csak a rendezők profizmusának
volt köszönhető, hogy a koncert nagyobb problémák nélkül lemehetett."
Kizárólag tréfaképpen jegyzem meg, hogy el nem
tudom képzelni, miért írták a nevem helytelenül, ha eddig helyesen
írták, de természetesen itt ez a legkisebb gond. Nyilván nem meglepő,
hogy én is ott voltam a helyszínen, és valahogy nem így éltem meg az
eseményeket, ahogy ez a néhány sor lefesti. Az elmúlt 24 órában sokan
hívtak, és írtak, hogy a Szent Korona Rádió minimum tartozna egy
nyilvános "elnézéskéréssel", de én ennek semmi értelmét nem látom,
hiszen azzal nem vagyunk előrébb, és egy "kicsikart", nem őszinte
"elnézést" még rosszabb, mint a sárdobálás.
Néhány óra múlva a Salátamagazin fórumozói felhívták a figyelmem, hogy megváltozott a cikk szövege, és már csak ennyi áll ott:
"Fankadeli koncertje kis híján nagy botrányba
fulladt, csak a rendezők profizmusának volt köszönhető, hogy a koncert
nagyobb problémák nélkül lemehetett."
Ennyi. Sem több, sem kevesebb. Sem egy kép, sem egy szó az 1500 "üvöltő" és tapsoló emberről, se semmi. De hát ez van.
A történet nagyon fontos adaléka, hogy az
előzmények ismeretében Toroczkai Lászlót meg kellett kérdeznem 1 héttel
ezelőtt, hogy én a Magyar Szigeten szívesen látott vendég vagyok-e.
Biztosított róla, hogy igen, viszont mindennek ellenére egy "testőrt"
kellett, hogy állítson mellém, aki, mikor 5 percig nem volt mellettem,
már belém is kötöttek ittas fiatalok. Fura, hogy 11 év után a Magyar
Szigeten kell Toroczkai Lászlónak testőrt állítania mellém, és, hogy
életemben először, a legsötétebb diszkók után, itt nem éreztem magam
biztonságban. No de ugye nincsenek véletlenek, ennek oka van, ahogy már
mondtam.
64 Vármegye-tagoktól tudom, illetve Magyar Sziget
szervezőktől, hogy én a "székelyeket románoknak tartom", "Jan Slota
szerintem egy nemzeti hős", "örülök a trianoni diktátumnak" és a többi.
Néhányan meggyőződésből állítják, hogy ezeket én magam mondtam a Székely
Szigeten, valamint egyéb konfliktusok közepette is, például az Egri
Nemzeti Rock hétvégén és a Jobbik Majálison hasonló "hazaáruló" módon
nyilatkoztam. Mondaná az ember, hogy nincs is ezzel semmi gond, hiszen
olvastuk Vona Gáborról és Szegedi Csanádról is, hogy haszid zsidók, és
sok-sok emberről lehetett hallani, hogy valójában ügynökök, köztük a
kuruc.info szerkesztőiről is hallottam. Én magam azóta néhányszor
beszélgettem Vona Gáborral és soha nem kérdeztem meg tőle, hogy zsidó-e,
illetve a kuruc.info szerkesztőinek sem rontottam, hogy "bizonyítsák
be", hogy nem ügynökök. Rólam is sok érdekes hír járja, illetve sok
ehhez hasonló szépnek közel sem mondható történet. A nyilvánossághoz
azért vagyok kénytelen fordulni, mert a tapasztalataim azt mutatják,
hogy a pletykával szemben nincs más menekvés és lehetőség. Hiszen nem
lehetek ott mindenütt, és nem beszélhetek mindenkivel egyenként (aminek
amúgy sincs értelme, hiszen a Magyar Sziget egyik szervezője közvetlen
közelről más emberek előtt is a szemembe mondta, hogy én azt mondtam,
hogy Slota egy nemzeti hős, és a többi...), így könnyedén akár néhány
ember is olyan hullámot indíthat el, amely valóban oda fog vezetni, hogy
talán már én magam is el fogom hinni, hogy szlovák hazafi vagyok, aki
amúgy zsidó.
A felhívásom csak az vegye figyelembe aki érintve
érzi magát az ügyben, ezt fontos leszögeznem. Számomra mindig az egyén
számított és számít a mai napig is. Lehet, hogy ez valakinek nem
tetszik, de én sem a zsidóságot, sem a cigányságot és, nem utolsó
sorban, a magyarságot sem vagyok hajlandó egy kalap alá venni,
szőröstül-bőröstül. Hiszen ha így lehetne tenni, akkor a Barátok közt-öt
bámuló, Joshi Barátból táplálkozó, Tesco-kólát szürcsölgető
szomszédunkkal karöltve lehetnénk mi a "magyarság" mások szemében. Engem
az egyének érdekelnek. Nem veszem egy kalap alá a 64 Vármegye tagjait,
sem a Szent Korona Rádió szerkesztőit, se semmilyen halmaz alkotó
"elemeit". Így tehát kérem azokat az egyéneket, akik érintve érzik
magukat ebből az irányból, hogy dugják össze a fejüket és egy nyílt
levélben osszák meg ország-világ előtt, hogy hol, mikor és miket is
mondtam-tettem, hiszen én ezekre szeretnék nyilvánosan reagálni
(videofelvételeket is szívesen vennék például a Székely Szigetről, csak,
hogy kellő súlya legyen a dolognak...). Annyi hazugságot hallok
magamról az utóbbi hetekben egy bizonyos irányból, hogy a 10 év
"reppháborúzásom" alatt (amit a füvező prédikátorok és aranyláncos
kurvapecérek ellen folytattam) nem hallottam ennyit. A repp-körökben
legalább kimerült annyiban a dolog, hogy "szexweboldalt üzemeltetek és
vizet prédikálok" és "a falikép mögött a széfem van", de itt egy
csapásra zsidó hazaáruló lettem, amelyet lehoz a Szent Korona Rádió a
főoldalon, majd kitörli. Szeretném tisztázni ezt a dolgot ország világ
előtt, és ezért kérem a kuruc.info szerkesztőit, hogy ha ezektől a
"köröktől" befut egy nyílt levél a következő időszakban, melyben
olvasható, hogy "mi is az én bűnöm", akkor hozzák ezt nyilvánosságra,
majd adjanak nekem egy válaszlehetőséget arra. Nem akarom görcsösen
minősíteni ezt a dolgot, de őszintén azt érzem, hogy ez egy korrekt
ajánlat. Lehet írni bármiről, a Jobbik Majálison történt incidensről, az
Egri Rock Hétvégén történt incidensről, a Székely Szigeten történt
incidensről, a Magyar Szigeten történt incidensről, vagy bármi másról,
ami velem kapcsolatos és bizonyítani hivatott hazaáruló mivoltom! Tudom,
hogy szeretni nem fognak akik gyűlölnek, és nyilván nem is célom ez,
hiszen én sem kedvelem őket túlzottan, de itt talán másról is van szó.
Tisztelettel kérem az érintetteket, hogy dugják össze a fejüket és
szülessen meg e rólam szóló nyílt levél! Előre is köszönöm a kuruc.info
segítségét, amely ezt a történetet a nyilvánossághoz vezethette!
2. rész
Ha valaki a YouTube-oldalamra tekint (
www.youtube.com/fankadeli ), akkor egy "érdekes" beírásra lehet
figyelmes egy feltételezésem szerint 64 Vármegye-tag "tollából":
"Nem ellenseg vagy hanem egy kocsog. Kocsog voltal a Szekely Szigeten ezert kaptad, amit kaptal a Magyar Szigeten."
Ez egy nyilvánvaló válasz a Magyar Szigeten
elhangzottakra, hiszen ott azt mondtam a színpadon, hogy azt kívánom a
népemnek és ezeknek az embereknek is, hogy én legyek a legnagyobb
ellenségük. Egy köcsögöt ugyanis csak leszarni kell, legalábbis
szerintem, de a Magyar Szigetről alig bírtak kimenteni, hiszen 5-10
ember rám akart rontani. Nem tudom, nálam azért ez kimeríti az
"ellenségkép" fogalmát. De talán nem érdemes erről hosszabban értekezni.
Szembe kell néznem azzal, hogy sokaknak bököm a
csőrét, hiszen, ahogy néhányan mondják, "nigger zenét" játszom (nem
akarom ezredszerre elmesélni, hogy a hiphop vagyis a repp mennyire
nacionalista és lokálpatrióta műfaj, míg a rock jó ideig csak a drogról
szólt). Én mindig arra törekedtem, hogy nézzünk szembe a valósággal, de
most, úgy érzem, hogy "fel kell" adnom ezt a harcot. Mesélek egy
történetet, és talán több olvasó is megérti, mire gondolok.
Anno, amikor "népzenész" ismerőseim
pocskondiáztak, hogy a repp így meg úgy, akkor mindig meg kellett
kérdeznem tőlük, hogy mi a helyzet a hegedűvel, ami 400 évvel ezelőtt
még Olaszországban "violinként" funkcionált, majd, ahogy esett, később
"autentikus" magyar népzenei hangszernek kezdték nevezni. Természetesen
csak pislogtak, és soha nem tudtak erre semmit sem mondani. Aztán
csörgött a telefon, felvette az egyik, és rögtön azt kérdezte, hogy
"mennyi volna", majd tovább telefonált és összeverbuvált egy bandát egy
adott bulira. Ha az egyik bőgős nem ért rá, akkor hívott másikat, vagy,
aki túl sokat kért, hívott inkább olcsóbb zenészt, tisztára mint a
tőzsdén. Nagyon sok ilyen szituációt láttam, és elképesztően összeállt
bennem, hogy a népzenész szakma milyen óriási hányada tulajdonképpen
szakmunkás, aki kizárólag megélhetési alapon "teszi, amit tesz". A
hagyományőrzés szép és fontos dolog, de erre nehezen tudom ráhúzni, hogy
hagyományőrzés. Aztán mikor kérdeztem tőlük, hogy miért vesztek ki a
sámándobok, majd később a "mezei" dobok is a népzenéből, megint csak nem
tudtak rá válaszolni, pedig ezt azért lehet tudni, hogy a Habsburgok
milyen módszeresen ölték ki a zenei kultúránkból a dobokat, hogy még
csak véletlenül se "indulhasson el egy menet", hogy ne dobbanhassanak
egyszerre a szívek, ha érti az olvasó, hogy mire gondolok.
Később ezt az ellentmondást láttam a zenei
színtéren mindenütt. Zongoristák, akik összetett és nehéz műveket
gyönyörűen eljátszanak, pénzért. Alig találkoztam a 10 év során valóban
alkotó emberekkel. Szakmunkásokat láttam, ellentmondásokat, és
aranylemezeket, melyeket szintén az eladások után kap az ember. Az
utóbbi időben közelebb kerültem a nemzeti rocknak nevezett műfajhoz,
mely egy csomó kérdést vetett fel bennem, amiket nyilvánosan is
hangoztattam. Sokszor elmondtam, hogy nemzeti reppernek sem tartom
magam, mert akkor elé kellene mondani, hogy "magyar nemzeti repper",
hiszen ami itt nemzeti, az Szlovákia északi részén közel sem az. Továbbá
tökmindegy, hogy nemzeti-e valami, hiszen a lényeg az, hogy a
hallgatóban milyen húrokat penget meg. Döntse el a hallgató, hogy
számára az "nemzeti"-e. Hiszen számomra az Ismerős Arcok penget olyan
húrokat, melyekkel azonosulni tudok, más ember számára pedig a
Hungarica, vagy egy harmadik csapat. Ha visszacsinálhatnám, nyilván
kiradíroznám ezeket az eszmefuttatásokat a múltamból, hiszen
megtanultam, hogy "kussolni kéne". Csak éppen nem a médiában, hanem ott,
ahol elvileg "én állok". Mikor kifejtettem, hogy a rockzene alapvetően
fekete zene, és, hogy ha lehet, akkor alapjaiban még feketébb mint, a
repp, nagyon csúnyán néztek rám. Pedig a reppet a négerek csak
exhumálták, a rímekben-ritmusra beszélés "ősi" műfaj. Sosem értettem,
hogy a rock miért volna legitimebb kifejezési módja a "nemzeti
érzelmeknek" mint bármilyen más műfaj. Aztán mikor látja az ember, hogy
egyik-másik előadó egy amerikai gitáron játszik, amit még valóban
Amerikában raktak össze, és több mint valószínűleg egy néger ember
szerelte a gépsoron, akkor nekem szintén sok érdekes gondolat ugrik be.
Én mindig elmondom, hogy nekem nincs bajom a felhőkarcolókkal se, meg a
hot doggal sem, csak Obamával, Clintonnal és az őket irányítókkal.
Senkit sem szerettem volna bántani azért, mert szereti a rockzenét, de
sok helyen azt tapasztaltam, hogy ha elmondom, hogy én speciel nem
szeretem azt, amit sok helyen rocknak hívnak, akkor már elítélnek. Talán
az is bűn, hogy nem bírom megenni a pacalt. És mivel a cikknek ez a
része egy esszencia próbál lenni, rögtön jön is a következő kép.
Sokat beszélnek "történelmi egyházakról", melyeket
én speciel nem tartok történelminek (néhány 100 év számomra nem a
"történelem"), csak újkorinak. De azon mit sem változtat, hogy Jézus
Krisztus olyan szépen elmondta, hogy ne ítélj, hogy ne ítéltess, és én
mégis folyton ebbe botlom, hogy magunk között is, szinte minden egyes
megnyilvánulásunk ítélet, a másik embertársunk felett. Ezért van az,
hogy ha azt mondom, hogy a kuruc.info hangnemével sokszor nem értek
egyet (szerintem a tények puszta közlése sokszor még hatásosabb lehetne
az olvasók lelki világában), de az érem másik oldalán az van, hogy mégis
a kuruc.info az egyetlen nagyon széles körben olvasott oldal, melynek
van köze a politikai és közéleti valósághoz. A többit vagy kevesen
olvassák, vagy semmi köze a valósághoz. És szerintem azon a kuruc.info
szerkesztői nem sértődnek meg, ha én azt mondom, hogy az én hangnemem
más, amit én a saját oldalaimon képviselek. Ettől még lehet "együtt
dolgozni", és egy középutas irányba terelni a magyar nép sorsát.
De itt egy újabb probléma, hiszen ahogy néztem
tegnap előtt a Magyar Szigeten az arcokat, meg úgy mindenhol, ahol
megfordulok, sokszor elkeseredem. Hiszen az a síró asszony aki a
vállamon könnyezett a koncert után, hogy ő most mindenben csalódott,
hogy ennyire nem értenek engem "még a magyarok sem", és aztán pár
méterre tőle egy "takarodj"-ot ordító nyilas pólós srác, vajon mennyire
gondolja ugyanúgy a "magyarságot" mint ő? Illetve mennyi közös pont van
egyáltalán? Mert én annyira félek, hogy ha írattatnánk egy ilyen
fesztiválon mindenkivel egy fogalmazást arról, hogy "mit ért magyarság
alatt", majd ezt egy adatbázisban közreadnánk, akkor az alapjaiban
megrengetné és talán maga alá is "temetné" a nemzeti oldalt. A jelenlegi
nemzeti oldalt.
Lehet, hogy valóban hazaáruló vagyok, én mégis úgy
gondolom, hogy szembe kell nézni a valósággal, szembe kell nézni
önmagunkkal és túl is kell lépni azon. Ha kell, romboljunk le mindent,
és úgy húzzunk fel az alapoktól egy vadonatúj épületet. Hitler és a
holocaust példája talán kellően szemléltető, hiszen én abszolút nem
értem, hogy magyar fesztiválokon mit keresnek horogkeresztes magyar
fiatalok és a többi, viszont az érem másik oldalán hihetetlen dühöt
tudok érezni, hogy miért nem lehet őszintén beszélni Hitlerről és a
holocaustról a médiában, miért kell hazudni, mint a vízfolyás. Bizony az
éremnek mindig két oldala van. És még ott az éle is, amelyen szintén
lehet járni, csak nagyon éles. Hiszen akkor ki is a magyar? A kurultajos
lovas? A Magyarok Szövetsége keretében működő árus? A gárdista? A
nyilas pólós srác a Magyar Szigeten? A család a Jobbik Majálison?
FankaDeli, Sziva Balázs, Nyerges Atilla, vagy esetleg Papp Lajos? Vagy
valamelyik nem az, csak magyarul beszél? Nagyon jó, kérdés, hogy meddig
szűkítjük az "igaz magyarok" körét. Nyitva is hagynám ezt a kérdést az
olvasó előtt.
Számomra az egész élet egy óriási, összetett
ellentmondás, amely annyira természetes, hogy csak az emberek számára
tűnik ellentmondásnak, mivel elszakadtunk a természettől, és semmit nem
értünk már, ami abból fakad. Eltereljük a folyókat, ártérre építkezünk,
és olajkutakat fúrunk, melyek utána beszennyezik az óceánt. Annak
idején. mikor az Ismerős Arcokat sokan elkezdték "bántani", mert
elmentek egy "fideszes rendezvényre", én magam is néztem, mint a
moziban, és én magam sem értettem, hogy mi a helyzet. Sajnos buta
voltam. Nagyon buta. Egy fesztiválon odamentem Nyerges Atillához és
megkérdeztem tőle, hogy "akkor mi van"! Ő nyitotta fel a szemem, amiért
nagyon hálás vagyok neki, hogy bizony ha Lendvai Ildikó hívna egy
MSZP-piknikre, vagy Orbán Viktor kerti partijára hívnának fellépni, én
bizony elvállalnám, és elreppelném nekik a Sötét erdőt, meg a Rezervátum
himnuszát. Sosem tudhatom, mikor áll fel közülük egy, és mikor mondja,
hogy igen, értem, mit mond ez a srác, és ha rátok nézek, akkor valami
azt mondja belül, hogy "ez nem én vagyok". Oda kell menni és csinálni
kell, ahol csak lehet, nyitogatni kell a szemeket. Hiszen függetlenül az
elképesztő "Jobbik-ellenes" lejárató kampánytól, én, aki 100 előadást
tartottam a kampány időszakban, a saját szememmel láttam, hogy mennyire
nem vagyunk hatékonyak. Hiszen 90%-ban azok jöttek el "lakossági
fórumokra" (bár kiborulok ettől a megnevezéstől), akiket amúgy is
érdekelt a téma, és jóformán nem jutottunk el új emberekhez, vagy nagyon
kevéshez. Én a magam részéről azt a közel 1 millió embert az internet
világának és annak hozományának írom jóvá, nem a hihetetlenül sok
rendezvénynek. Látszólag talán sokat jelenthet az a több ezer
rendezvény, de valódi nyomatéka szerintem alig volt. Az utca embere nem
jött be, nekünk pedig házhoz kellett volna menni valahogy.
Már abban az időszakban láttam, hogy milyen
hatalmi harcok mennek, kicsiben, még a plakátragasztók szintjén is, ami
nem a Jobbik hibája mint mozgalomé, és nem is Vona Gábor vagy bármely
más konkrét személy hibája, hanem egyszerűen az ember ebben a korban
"ilyen". Bármerre fordulok, mindig ugyanazt a történetet láttam, legyen
az diszkó vagy parlament. De én speciel Vona Gáborra sem tudok
haragudni, hogy nem ugrik rá Orbán Viktorra. Pedig ott van tőle néhány
méterre. Akkor ő hazaáruló, vagy mi? Mert néha úgy érzem, hogy egyesek
szemében töketlenek a parlamentben ülő jobbikos képviselők, hogy nem
kezdeményeznek verekedést a padsorok között. Talán érti néhány olvasó,
hogy miről írok. Igen, hiszen nem rejthetem véka alá, hogy szembe akarok
és szembe is nézek a valósággal. Ahogy többször elmondtam, hogy
számomra a Budaházy Györggyel való bánásmódja a hatalomnak
elfogadhatatlan, de az érem másik oldalán ott van, hogy számomra az is
elfogadhatatlan, ahogy Budaházy György sokszor megnyilvánult, akár a
Gárdával, akár a zászlóégetéssel, akár a választásokkal kapcsolatban.
Majd ezek után sok pénzt dobtam és dobattam a dobozba, mert így éreztem
helyesnek. Számomra ez a valóság, az érem mindkét oldala.
A Magyar Szigeten rengeteg lesújtóan negatív
véleményt hallottam például Budaházyról, de amikor odajön a társaságba
egy olyan ember, aki pedig nemzeti hősnek tartja, akkor ez totál nincs
megbeszélve, nincs vita, nincs konfrontálódás, mindenki kölcsönösen a
homokba dugja a fejét. Még közismert emberek is. Ez nekem így nem megy.
Hiszen Zagyva Gyula is belém akarta fojtani a szót a Magyar Szigeten,
hogy csak zenéljek, és ne mondjam el a véleményem. Pedig 10 évig azért
"utáltak" ki a reppszakmából, mert a füveseknek elmondtam a véleményem
az életmódjukról, ugyanígy a kurvapecéreknek, keménykedőknek,
vagánykodóknak. És aztán egy olyan közegben, ahol elvileg szembenézünk a
globalizmussal, a Tescóval és a Joshi baráttal, ott be kell, hogy
fogjam a számat, különben megvernek. Szerintem ha ott lett volna a
feleségem és a kicsi babám, akiket így nem mertem kivinni a Magyar
Szigetre, egyik másik ember őket sem kímélte volna, amilyen gyűlöletet
láttam lobogni egy-két tekintetben. Hiszen a belső ellenség keresése és
"találása" hihetetlen energiákat szabadít fel bizonyos közösségekben,
láthattuk ezt a kommunizmusban is.
Igen, nyíltan kell vállalnom, hogy valóban szólni
szoktam, ha elkezdik skandálni, hogy "faszszopó Jan Slota", mert hiszek a
magyar nyelv energetikájában, hiszek a kimondott szó erejében, és
hiszek abban, hogy nem az számít, ami bemegy a szánkon, hanem az, ami
kijön azon. Én is megbántam, hogy azt mondtam az egyik dal végén, hogy
"fuck Slota", mert azzal csak féktelen utat engedtem a gyűlöletemnek, és
ezzel pont oda kerültem, ahol Slota lehet körülbelül. Egy perccel, vagy
fokkal sem voltam "jobb" vagy "másabb" tőle. A magyarság útja szerintem
nem ez. És ha ezért hazaáruló vagyok, akkor azt nyilván vállalnom kell.
Szerintem egy harcos nem ordibál, nem skandál, hanem ha kell, akkor
feláll, csendben odamegy, és elintézi, amit kell, akkor amikor azt kell,
aztán visszaül a helyére. Számomra ezt jelenti a harcos fogalma (persze
erről oldalakat tudnék írni).
Ahogy egy közismert nemzeti radikális mesélte
éppen a Magyar Szigeten, hogy a tavalyi "cigányos balhénál" a
legkeményebbnek tűnő figurák fele el volt bújva a sziget másik végébe,
amikor élesnek tűnt a helyzet. És én rájuk sem haragszom, sőt, őket is
megértem. Én csak azt szeretném, hogy nézzünk szembe magunkkal. Ahogy
Papp Lajos professzor mondta, kizárólag a szeretet nyelvét beszélhetjük,
hiszen amit adunk, azt kapjuk. Ha tetszik, ha nem. A Tescót nem
felgyújtani kell, hanem kijátszani. Óriási különbség. Az önszerveződés
ideje volna, de hiába minden, mégsem szervezzük meg magunkat. És ha
mégis szervezkedünk, akkor klikkesedve, közel sem egységben. Jobbik,
Gárda, 64 Vármegye, Magyarok Világszövetsége, Magyarok Szövetsége,
Kurultaj, Székelyek... de kié a magyarok Istene? Kivel van? Vagy, hogy
van ez akkor? Hogy lesz ez így? Mert én ebben nem a szép színes
változatosságot, hanem a megosztottságot látom. A fragmentálódást. Talán
ezért is hazaáruló vagyok.
Szerintem a legnagyobb baj a saját népünkkel van,
akinek a "narancsköd" még mindig bőven elég, pedig már éhen van
pusztulva fél Magyarország, ahogy felénk mondani szokták. Hiszem, hogy
obszcén skandalumok, akár a mantrák, csak éppen pont fordítva negatívan
hatnak és elüldözik a segítő szellemeket. Lehet, hogy ezért engem valaki
bolondnak néz, de azzal megint nincs gond. Szerintem a gyűlöletre
építeni még rosszabb, mint homokra. A valóságot méltányolni "kell",
hiszen ha szembenézünk azzal, hogy mi történik, akkor még mindig lehet
azt méltóságteljesen mondani, hogy "köszönöm, ez nem én vagyok", "ebből
nem kérek", és oda is lehet csapni, de nem gyűlöletből, hanem
szeretetből. Hogy a néped éljen, élhessen, és, hogy a másik fél is
tanuljon belőle. De a puszta gyűlölet csak puszta gyűlöletet gerjeszt,
és így valóban életre kel majd a jóslat, (ami talán már életre is kelt)
miszerint "magyar a magyarnak lesz farkasa". Hát ne legyen! Én nem
leszek. Ha mindenáron szerepet kell választanom, inkább a bárány leszek,
de magyarba nem harapok.
Kőházy FankaDeli Ferenc
Kommentáld!